کالج‌های زبان ایتالیایی

معرفی

در ایتالیا دوره ها و کلاسهای متنوع آموزش زبان ایتالیایی برای دانشجویان خارجی برگزار میشود. کالج های معتبری برای آموزش زبان در بسیاری از شهرها وجود دارند که در شهرهای بزرگی مثل رم ، میلان ، فلورانس و تورین تنوع و تعداد این کالج ها بیشتر است. برخی از کالج ها فقط دوره های زبان ایتالیایی را برگزار میکنند در حالی که در برخی از کالج ها به جز آموزش زبان ایتالیایی دوره های آموزشی برای زبان های دیگر اروپایی مثل انگلیسی ، اسپانیایی ، فرانسه و آلمانی هم وجود دارد.

با توجه به نیاز و اهداف متقاضیان دوره ها و کلاس های مختلفی برای یادگیری ایتالیایی در این کالج ها وجود دارد از قبیل: دوره آنلاین، کلاس گروهی، کلاس انفرادی، دوره های استاندارد ( 10 ساعت در هفته)، دوره های فشرده ( 20 ساعت در هفته) و فوق فشرده ( 30 تا 40 ساعت در هفته) و دوره های ساعتی

فهرست مطالب

انواع کالج های زبان

از بین تنوع زیاد مراکز آموزش زبان ایتالیایی در کشور ایتالیا در اینجا ما به مهمترین نوع کالج های زبان اشاره میکنیم که از نظر ساختار آموزشی و نیز دولتی و خصوصی بودن به 3 دسته اصلی تقسیم میشوند:

الف) کالج زبان شهرداری

کالج های آموزشی مربوط به شهرداری است که در شهرهای بزرگ مثل رم، میلان، ناپل و تورین دوره های آموزشی متنوع و گسترده ای برای زبان دارند.

  • زبان ایتالیایی بصورت ترمیک و 2 تا حداکثر 3 ترم در سال برگزار میشود
  • هر ترم مجموعا 60 ساعت است و با توجه به عادی و فشرده و نیمه فشرده بودن دوره ها ، از حداقل 4 ساعت تا حداکثر 9 ساعت در هفته است و طول هر ترم 2 تا 4 ماه است.
  • زمان کلاس ها هم متنوع است مثل کلاسهای: صبح، بعد از ظهر، عصر و یا فقط آخر هفته ها.
  • علاوه بر ایتالیایی زبانهای فرانسه ، انگلیسی، آلمانی و اسپانیایی هم تدریس میشود.
  • دوره های آموزشی هنری و فنی حرفه ای متنوعی مثل: صنایع دستی، طارحی، ارتباطات، آی تی ، بینایی سنجی ، هنر و موسیقی هم در این کالج ها برگزار میشود
  • کلاسها فقط حضوری برگزار میشود.
  • شهریه: هزینه هر ترم 60 ساعته ایتالیایی 110 یورو – سایر زبانها 440 یورو برای 120 ساعت.
  • شرایط و مدارک: تست تعین سطح + پرداخت شهریه ترم + مدرک شناسایی مثل پاسپورت.

ب) دوره زبان دانشگاه های دولتی

دوره های آموزش زبان ایتالیایی فقط در 2 دانشگاه دولتی ایتالیا برگزار میشود: دانشگاه سیه نا و دانشگاه زبان های خارجی پروجا.

  • دانشگاه زبانهای خارجی سیه نا از دانشگاه های قدیمی و بسیار معتبر و غنی ایتالیا است.
  • دانشگاه زبانهای خارجی پروجا بزرگترین دانشگاه تخصصی برای زبان های خارجی در ایتالیا است.
  • ترم ها در هر 2 دانشگاه بصورت ماهیانه است و کلاسها بصورت 4 ساعت در هر روز است.
  • در هر 2 دانشگاه هم دوره های حضوری و هم دوره آنلاین برگزار میشود.
  • شهریه: هزینه هر ماه حضوری 550 یورو و هر ماه غیر حضوری 450 یورو است
  • مدارک: درخواست ثبت نام + تست تعین سطح + پرداخت شهریه ترم + پاسپورت + مدارک تحصیلی
  • پرداخت هزینه دانشگاه پروجا: هزینه هر ماه در ابتدای ماه دریافت میگردد.
  • پرداخت هزینه دانشگاه سیه نا: نصف هزینه هر دوره چند ماهه در هنگام درخواست و نصف دیگر تا قبل از اولین روز تشکیل و شروع کلاس.
اطلاعات تکمیلی درباره دانشگاه زبانهای خارجی سیه نا

دانشگاه زبانهای خارجی سیه نا

دانشگاه زبانهای خارجی سیه نا (Università per Stranieri di Siena) یک موسسه تخصصی در سیه‌نا ایتالیا است که به آموزش زبان و فرهنگ ایتالیایی به دانشجویان بین‌المللی اختصاص دارد. اگر علاقه مند به مطالعه زبان و فرهنگ ایتالیایی هستید، به ویژه در یک محیط تاریخی و فرهنگی غنی، دانشگاه خارجی سیه نا می تواند یک انتخاب عالی باشد.
در سال 1917 برای ترویج زبان و فرهنگ ایتالیایی به غیر بومی زبانان تأسیس شد. این دانشگاه در درجه اول دوره های زبان و فرهنگ ایتالیایی را ارائه می دهد. این برنامه‌ها برای دانشجویان در تمام سطوح مهارت، از مبتدی تا پیشرفته، ارائه می‌شود. علاوه بر دوره های زبان، دانشگاه برنامه هایی در زمینه هنر، تاریخ، ادبیات و سایر موضوعات فرهنگی ایتالیایی ارائه می دهد.

دانشگاه خارجی سیه نا به دلیل تخصص خود در ارائه گواهینامه های زبان ایتالیایی شناخته شده است. Certificato di Conoscenza della Lingua Italiana (CILS) یک گواهینامه معتبر است که توسط دانشگاه ارائه می شود.

این دانشگاه از یک رویکرد ارتباطی برای آموزش زبان استفاده می کند و بر مهارت های زبانی عملی در کنار درک فرهنگی تأکید دارد. این دوره ها اغلب یادگیری زبان را با تجربیات فرهنگی ادغام می کنند. این دانشجویان را از کشورهای مختلف جذب می کند و یک محیط آموزشی متنوع و چند فرهنگی ایجاد می کند. این تنوع تجربه یادگیری زبان را با قرار دادن دانشجویان در معرض زمینه های مختلف زبانی افزایش می دهد.

دانشگاه خارجی‌های سیه‌نا برنامه‌های تابستانی را ارائه می‌دهد که یک تجربه عمیق زبانی و فرهنگی را ارائه می‌دهد. این برنامه های کوتاه مدت برای پذیرش دانشجویان با سطوح مختلف مهارت طراحی شده اند.

همچنین دوره های آمادگی را برای دانشجویانی که قصد حضور در دانشگاه های ایتالیا را دارند ارائه می دهد. این دوره ها بر مهارت زبان و مهارت های تحصیلی لازم برای موفقیت در آموزش عالی تمرکز دارند.

علاوه بر دوره‌های زبان، دانشگاه خارجی‌های سیه‌نا فعالیت‌های فرهنگی، رویدادها و گشت‌وگذارهایی را ترتیب می‌دهد که به دانشجویان اجازه می‌دهد تا میراث فرهنگی غنی سیه‌نا را که یک سایت میراث جهانی یونسکو است، به‌خاطر معماری قرون وسطایی، مرکز شهر تاریخی، و صحنه فرهنگی پر جنب و جوش موقعیت این دانشگاه به دانشجویان تجربه ای فراگیر از زندگی و سنت های ایتالیایی ارائه می دهد.

اطلاعات تکمیلی درباره دانشگاه پروجا برای خارجی ها

دانشگاه پروجا برای خارجی ها

دانشگاه خارجی پروجا (Università per Stranieri di Perugia) یک دانشگاه ایتالیایی است که به دانشجویان بین المللی آموزش زبان و فرهنگ ایتالیایی اختصاص داده شده است. در سال 1921 برای ترویج زبان و فرهنگ ایتالیایی به غیر بومی زبانان تأسیس شد.

این دانشگاه در شهر تاریخی پروجا، که در بخش مرکزی ایتالیا قرار دارد، واقع شده است. پروجا به خاطر میراث فرهنگی غنی، معماری تاریخی و فضای پر جنب و جوشش شناخته شده است.

این دانشگاه در درجه اول دوره های زبان و فرهنگ ایتالیایی را از سطوح مبتدی تا پیشرفته ارائه می دهد. این برنامه ها برای رفع نیازهای زبانی و فرهنگی دانشجویان بین المللی طراحی شده اند.
مانند دانشگاه برای خارجیان سیه نا، دانشگاه خارجی پروجا نیز به دلیل تخصص خود در ارائه گواهینامه های زبان ایتالیایی شناخته شده است. Certificato di Conoscenza della Lingua Italiana (CILS) یکی از گواهینامه های ارائه شده توسط دانشگاه است.

این دانشگاه انواع دوره های زبان ایتالیایی، از جمله دوره های زبان عمومی و برنامه های تخصصی متناسب با نیازهای خاص، مانند ایتالیایی برای تجارت یا ایتالیایی برای اهداف آکادمیک ارائه می دهد.

دانشگاه پروجا دوره های مقدماتی را برای تجهیز دانشجویان به زبان و مهارت های علمی لازم برای ادامه تحصیل در دانشگاه های ایتالیا ارائه می دهد. این دانشگاه علاوه بر آموزش زبان، دوره هایی را در زمینه فرهنگ، تاریخ، ادبیات و هنر ایتالیایی نیز ارائه می دهد. هدف این رویکرد کل نگر این است که به دانشجویان درک کاملی از زبان در زمینه فرهنگی آن بدهد.

دانشگاه خارجی پروجا ممکن است دوره های آنلاین زبان و فرهنگ ایتالیایی را ارائه دهد و برای دانشجویانی که برای حضور در کلاس ها به کمک نیاز دارند، انعطاف پذیری ارائه دهد. همچنین برنامه هایی برای افرادی که علاقه مندند معلم زبان ایتالیایی شوند دارد. این برنامه‌ها معمولاً بر روش‌های تدریس، آموزش زبان و تجربه تدریس عملی تمرکز دارند.

این دانشگاه فعالیت های فرهنگی، گشت و گذار و رویدادها را برای آشنا کردن دانشجویان به فرهنگ و سنت های محلی پروجا ترتیب می دهد. که شامل بازدید از مکان های تاریخی، موزه ها و شرکت در جشنواره های محلی است.

دانشگاه خارجی پروجا اغلب به دانشجویان بین‌المللی در یافتن گزینه‌های اقامتی مناسب، از جمله اقامتگاه‌های دانشگاهی، آپارتمان‌های خصوصی یا خانواده‌های میزبان کمک می‌کند.

ج) کالج های خصوصی آموزش زبان ایتالیایی

کالج ها و آموزشگاه های زیادی در ایتالیا برای آموزش زبان ایتالیایی وجود دارند که ما در اینجا فقط 2 کالج بسیار معتبر و قدیمی را ذکر میکنیم.

کالج زبان دانته الیگری

  • کالج دانته در میلان و فلورانس شعبه دارد و فقط در زمینه آموزش زبان ایتالیایی فعال است.
  • هر ترم یک ماه و 80 ساعت است و کلاسها بصورت 4 ساعت در هر روز و جمعا 20 ساعت در هفته میباشد.
  • کلاسها ی حضوری و نیز آنلاین در این کالج برگزار میشود.
  • دانته کلاسهای انفرادی، گروهی، ماهیانه ، 6 ماهه ، دوره یک ساله و دوره زبان ویژه بازرگانی دارد.
  • شهریه: هزینه هر ترم یک ماهه در کلاسهای گروهی 550 یورو است.
  • مدارک: درخواست ثبت نام + تست تعین سطح + پرداخت شهریه ترم + پاسپورت
اطلاعات تکمیلی درباره کالج زبان دانته الیگری

کالج زبان دانته الیگری

کالج Dante Alighieri یا Società Dante Alighieri در ایتالیایی، یک سازمان فرهنگی است که زبان و فرهنگ ایتالیایی را در سطح جهانی ترویج می کند. این انجمن که به نام شاعر مشهور ایتالیایی دانته آلیگیری نامگذاری شده است، در سال 1889 برای ترویج مطالعه و اشاعه زبان و فرهنگ ایتالیایی در سراسر جهان تأسیس شد.

ماموریت اصلی انجمن Dante Alighieri ترویج زبان و فرهنگ ایتالیایی در سطح بین المللی است. هدف آن فراهم کردن فرصت هایی برای افراد برای یادگیری ایتالیایی، قدردانی از ادبیات و هنرهای ایتالیایی و تعامل با غنای فرهنگی ایتالیا است.

این انجمن دوره های زبان ایتالیایی را برای زبان آموزان در تمام سطوح ارائه می دهد. این دوره ها ممکن است شامل آموزش زبان عمومی، کلاس های مکالمه و دوره های تخصصی متناسب با نیازهای خاص باشد. علاوه بر آموزش زبان، انجمن Dante Alighieri رویدادهای فرهنگی، سخنرانی ها و فعالیت هایی را سازماندهی می کند که جنبه های مختلف فرهنگ ایتالیایی از جمله ادبیات، هنر، تاریخ و سنت ها را بررسی می کند.

این انجمن اغلب مدارس زبان معروف به “مدارس دانته آلیگیری” را در کشورهای مختلف ایجاد می کند. این مدارس به عنوان مراکزی برای یادگیری زبان ایتالیایی و تبادل فرهنگی عمل می کنند.
انجمن Dante Alighieri در توسعه و اجرای آزمون ها و گواهینامه های مهارت زبان ایتالیایی مشارکت دارد. یکی از گواهینامه های قابل توجه گواهی “PLIDA” (Progetto Lingua Italiana Dante Alighieri) است که مهارت زبان ایتالیایی را ارزیابی می کند.

این انجمن کتاب، مجلات و سایر مطالب زبان و فرهنگ ایتالیایی را منتشر می کند. هدف این انتشارات حمایت از زبان آموزان و ارائه بینش در مورد میراث فرهنگی ایتالیا است.

انجمن Dante Alighieri برنامه های تبادل فرهنگی را ترویج می کند و ارتباطات بین جوامع ایتالیایی و خارجی را تسهیل می کند. که می تواند شامل میزبانی رویدادها، همکاری با موسسات آموزشی و تقویتِ مشارکت باشد.

این انجمن برای پیشبرد مأموریت خود با مؤسسات آموزشی، سازمان های فرهنگی و نهادهای دولتی همکاری می کند. چنین همکاری هایی ممکن است شامل پروژه های مشترک، کنفرانس ها و رویدادهای فرهنگی باشد.

انجمن Dante Alighieri ممکن است گزینه های یادگیری آنلاین را در پاسخ به روندهای آموزشی در حال گسترش ارائه دهد و برای افرادی که مایل به مطالعه ایتالیایی از راه دور هستند، سهولت ایجاد کند.

کالج زبان لئوناردو داوینچی

  • این کالج در میلان، فلورانس، رم، تورین و شهر ساحلی ویارجو در استان توسکانی شعبه دارد.
  • علاوه بر آموزش زبان ایتالیایی دوره های آموزشی مثل: صنایع دستی، طراحی ، هنر ، مد و فشن، دوره آمادگی کنکور پزشکی و دوره آمادگی ورود به دانشگاه هم در این کالج ها برگزار میشود
  • هر ترم یک ماه و 80 ساعت است و کلاسها بصورت 4 ساعت در هر روز و جمعا 20 ساعت در هفته میباشد.
  • کلاسها ی حضوری و نیز آنلاین در این کالج برگزار میشود.
  • کلاسهای انفرادی، گروهی، ماهیانه ، 6 ماهه ، دوره یک ساله و دوره زبان ویژه بازرگانی دارد.
  • شهریه: هزینه هر ترم یک ماهه در کلاسهای گروهی بین 450 تا 700 یورو است.
  • مدارک: درخواست ثبت نام + تست تعین سطح + پرداخت شهریه ترم + پاسپورت
اطلاعات تکمیلی درباره کالج زبان لئوناردو داوینچی

کالج زبان لئوناردو داوینچی

مدرسه لئوناردو داوینچی یک آموزشگاه زبان ایتالیایی با پردیس های متعدد در برخی از نمادین ترین شهرهای ایتالیا است. این مدرسه که در سال 1977 تأسیس شد، به نام لئوناردو داوینچی، استاد دوران رنسانس نامگذاری شده است و به ارائه دوره‌های زبان ایتالیایی با کیفیت بالا و تجربیات فرهنگی به دانشجویان بین‌المللی اختصاص دارد.

مدرسه لئوناردو داوینچی در چندین شهر از جمله فلورانس، میلان، رم و سیه نا پردیس دارد. هر مکان یک تجربه فرهنگی منحصر به فرد ارائه می دهد و دانشجویان می توانند مقصدی را انتخاب کنند که به بهترین وجه مطابق با ترجیحات آنها باشد.

این مدرسه انواع دوره های زبان ایتالیایی را برای سطوح مختلف مهارت، از مبتدی تا پیشرفته ارائه می دهد. دوره ها برای تقویت تمام مهارت های زبانی از جمله صحبت کردن، شنیدن، خواندن و نوشتن طراحی شده اند.

دانشجویان می‌توانند در دوره‌هایی برای دوره‌های مختلف، از چند هفته تا چند ماه، ثبت‌نام کنند، که برای کسانی که محدودیت‌های زمانی و اهداف یادگیری متفاوتی دارند، انعطاف‌پذیری ایجاد می‌کند.
مدرسه لئوناردو داوینچی علاوه بر آموزش زبان، دوره‌های فرهنگی را ارائه می‌دهد که به هنر، تاریخ، ادبیات و تمدن ایتالیایی می‌پردازد. هدف این دوره ها تعمیق درک دانشجویان از میراث فرهنگی غنی ایتالیا است.

این مدرسه دوره های تخصصی را برای حرفه ای ها ارائه می دهد، مانند ایتالیایی تجاری، ایتالیایی برای حقوق و ایتالیایی برای مراقبت های بهداشتی. این دوره ها متناسب با نیازهای خاص افرادی است که به دنبال مهارت های زبانی در زمینه های حرفه ای خود هستند.

دانشجویان می‌توانند دروس انفرادی یا کلاس‌های گروهی کوچک را انتخاب کنند و از توجه شخصی و تجربه یادگیری تعاملی اطمینان حاصل کنند.

مدرسه لئوناردو داوینچی برای تکمیل تجربه یادگیری زبان، فعالیت ها و گشت و گذارهای فوق برنامه را سازماندهی می کند. این فعالیت‌ها به دانشجویان اجازه می‌دهد تا در موقعیت‌های واقعی زندگی ایتالیایی را تمرین کنند و در عین حال فرهنگ محلی را بازدید کنند.

این مدرسه به دانشجویان در یافتن مسکن مناسب، از جمله آپارتمان‌های مشترک، خانواده‌های میزبان، یا اقامتگاه‌های دانشجویی کمک می‌کند. Scuola Leonardo da Vinci خدمات جامع دانشجویی از جمله کمک ویزا، ترانسفر فرودگاهی و پشتیبانی از زندگی روزمره در ایتالیا را ارائه می دهد. هدف این مدرسه ایجاد یک محیط حمایتی و دلپذیر برای دانشجویان بین المللی است.

Scuola Leonardo da Vinci همچنین دوره های آنلاین ایتالیایی را در پاسخ به نیازهای آموزشی در حال گسترش ارائه می دهد. این دوره ها برای کسانی که آموزش از راه دور را ترجیح می دهند یا نمی توانند به ایتالیا سفر کنند، سهولت فراهم می کند.

این مدرسه توسط سازمان های مختلف از جمله وزارت آموزش ایتالیا معتبر است و عضو انجمن های مهم آموزش زبان است.

ویزای دوره زبان

سیاست سفارت ایتالیا در تهران مثل سایر سفارتهای اروپایی این است که به متقاضیان دارای پذیرش دوره های زبان در ایتالیا که از هر کالج و یا دانشگاهی پذیرش زبان دارند ویزا ندهد و علت آن هم این است که چون در ایران آموزشگاههای زبان ایتالیایی وجود دارد و مدرسه ایتالیایی ها در تهران هم در این زمینه فعال است ، بنابراین هر کسی میتواند زبان ایتالیایی را در ایران یاد بگیرد و مستقیما با پذیرش لیسانس یا مقاطع بالاتر وارد دانشگاه شود. البته در مواردی که متقاضی دلایل و مدارک قوی برای هدف خود ارائه نماید امکان بیشتری برای دریافت ویزا خواهد داشت. سفارت ایتالیا در کشورهای دیگر ممکن است رویه راحتری برای ویزای زبان داشته باشد.

مزیت یادگیری زبان ایتالیایی در ایتالیا

• یادگیری زبان ایتالیایی زیر نظر استادانی که زبان مادری آنها ایتالیایی است.
• ارتباط با مردم محلی و زندگی روزمره آنها، آشنایی با فرهنگ غنی ایتالیایی.
• یادگیری درست و صحیح و سریعتر زبان در محیط ایتالیا.
• پس از یادگیری زبان ایتالیایی بسیار راحتر میتوان سایر زبانهای لاتین را یاد گرفت.
• امکان پیدا کردن کار پاره وقت در حین آموزش زبان.